Het Children's Home in Uummannaq - Reisverslag uit Uummannaq, Groenland van Gert Polet - WaarBenJij.nu Het Children's Home in Uummannaq - Reisverslag uit Uummannaq, Groenland van Gert Polet - WaarBenJij.nu

Het Children's Home in Uummannaq

Door: wnfgert

Blijf op de hoogte en volg Gert

21 Maart 2010 | Groenland, Uummannaq

Nog een paar foto’s attached van de kinderen van het Children’s Home Uummannaq die repeteren voor het Earth Hour filmpje. Er zijn 30 kinderen in het kindertehuis hier. Ze zijn hier allemaal terecht gekomen omdat er thuis problemen zijn. Verschillende problemen, vaak tot zelfmoord aan toe. Die komen hier vrij veel voor, jammer genoeg. In het kindertehuis komen ze redelijk goed tot rust en krijgen ze goede hulp. Het is er zo te zien een gezellige boel; gezamenlijk eten, naar school en spelletjes doen. Maar gasten zoals wij moeten wel heel rustig zijn in het tehuis; dat valt voor een clubje Hollanders overzee niet altijd even mee en wij worden dan ook soms vriendelijk maar dwingend verzocht niet zo hard te praten. Gelukkig wel heel gemoedelijk. Ole Jorgen Hammeken neemt de kinderen vaak mee op lange tochten in de omgeving omdat hij hen ook de traditionele manier van leven hier wil laten zien en meemaken. Ik heb een goede indruk gemaakt op de jongens die veel met de zweep oefenen want ik kan hem ook hard laten knallen! Alleen, mijn slag knalt alleen achter m’n rug, terwijl die honden natuurlijk voor de slee lopen, dus erg veel success zal ik nog niet hebben als hondensleebestuurder.

Het filmpje voor Earth Hour gisteren afgemonteerd. Het is erg leuk geworden met de kinderen die iedereen oproepen om aan Earth Hour mee te doen, aanstaande zaterdag. De eerste oproep uit Groenland ooit! Vanmiddag laat ik het ze zien en dan vanavond uploaden naar de Earth Hour site en .

• 22 Maart 2010 - 06:50

Ina:

Wanneer gaat WNF WWF arctic programme WWF International over deze aktiviteiten iets substantieels op hun web sites zetten???

Dit hele project staat ook niet genoemd bij projecten wereldwijd op de WNF site. Dat kan beter!! Graag een up date z.s.m.

Ik vind het heel goed dat die jongelui zo enthousiast middels hun filmpje een oproep doen aan de rest van de wereld. Op de goede afloop!!

Verslag uit: Groenland, Uummannaq

Veldreis Groenland

29 Maart 2010

Qaarsut en laatste dag in Uummannaq

25 Maart 2010

Laatste dag in Uummannaq

21 Maart 2010

Het Children's Home in Uummannaq
Gert

Ik ben werkzaam bij het Wereld Natuur Fonds als themadeskundige Noordpool. Voor mijn werk ga ik over 10 dagen samen met kunstenaar Ap Verheggen naar noord-west Groenland om een groot kunstwerk op een ijsberg te plaatsen. Het kunstwerk is geinspireerd door voorwerpen die de Inuit gebruiken. Ter zijner tijd verdwijnt het kunstwerk door het smeltende ijs. Dit staat symbool voor de verdwijnende cultuur van de Inuit in het Noordpool gebied en ook het veranderen van de natuurlijke omgeving van deze mensen als gevolg van het snel opwarmen van het Noordpool gebied. Met dit kunstwerk willen we aandacht voor deze problematiek vragen!

Actief sinds 25 Feb. 2010