Laatste dag in Uummannaq - Reisverslag uit Uummannaq, Groenland van Gert Polet - WaarBenJij.nu Laatste dag in Uummannaq - Reisverslag uit Uummannaq, Groenland van Gert Polet - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Uummannaq

Door: wnfgert

Blijf op de hoogte en volg Gert

22 Maart 2010 | Groenland, Uummannaq

Bijna zit de laatste dag er in Uummannaq op. Zojuist het laatste interview gedaan, voor de Groenlandse televisie.

Het Earth Hour filmpje van de kinderen van Uumaannaq staat inmiddels op het web. Zie:

Vanavond een afscheidsetentje en dan morgen vroeg op pad. Het zal nog wel een droevig afscheid nemen worden. Heb het hier erg naar m'n zin gehad en heb de indruk een paar goede vrienden opgedaan te hebben. Met name Ole Jorgen Hammeken van het Uummannaq Polar Institute wil graag met WWF samenwerken! Daar ben ik erg blij mee, hij is een enorme bron van informatie en heeft erg veel goede contacten door heel Groenland. Vanochtend heb ik hem in het zonnetje nog geinterviewed voor een kort filmpje op de WWF websites. Hij heeft in Copenhagen rechten gestudeerd mnaar wilde een "professional Inuit" worden en keerde terug naar Groenland.

Inmiddels is het mistig geworden en ook knap afgekoeld.

Tot in Nederland!

• 22 Maart 2010 - 20:57

Hilde:

erg he afscheid nemen!!Goeie reis

• 23 Maart 2010 - 06:22

Ina:

Save journey! Hopelijk heb je mooi uitzicht.

De oproep van de jonge Inuits middels dat Earth hour filmpje vond ik erg goed, vooral omdat wat ze vragen zo doenbaar is. Ook goed dat ze laten weten dat zij daar de effekten van klimaatverandering al ondervinden en dat zij en anderen daar iets aan kunnen doen.

En ik ben ook blij met de up dates op de diverse web sites van WWF. Ik geloof dat ik vergat dat het weekend was in mijn enthousiasme.

Tot morgenavond!

Verslag uit: Groenland, Uummannaq

Veldreis Groenland

29 Maart 2010

Qaarsut en laatste dag in Uummannaq

25 Maart 2010

Laatste dag in Uummannaq

21 Maart 2010

Het Children's Home in Uummannaq
Gert

Ik ben werkzaam bij het Wereld Natuur Fonds als themadeskundige Noordpool. Voor mijn werk ga ik over 10 dagen samen met kunstenaar Ap Verheggen naar noord-west Groenland om een groot kunstwerk op een ijsberg te plaatsen. Het kunstwerk is geinspireerd door voorwerpen die de Inuit gebruiken. Ter zijner tijd verdwijnt het kunstwerk door het smeltende ijs. Dit staat symbool voor de verdwijnende cultuur van de Inuit in het Noordpool gebied en ook het veranderen van de natuurlijke omgeving van deze mensen als gevolg van het snel opwarmen van het Noordpool gebied. Met dit kunstwerk willen we aandacht voor deze problematiek vragen!

Actief sinds 25 Feb. 2010